30. May 2011 · 2 comments · Categories: Dialog

 

 

Abdullah = 4 tahun

Aku = Biarlah rahsia!

 

Abdullah: Mama, esok kita pergi Itali nak?

Aku: Aarr?

Abdullah: Kita pergi Itali nak?

Aku: Apa? Esok hari ahad, isnin Abdullah sekolah.

Abdullah: Yelah, kita pi kejap pastu kita balik arr..

Aku: Mana sempat Abdullah.

Abdullah: Sempat!

Aku: Aarr? Sempat?

Abdullah: Sempat, Abdullah rasa sempat.

Aku: Aarr? Nak pergi naik apa? Mama takde helikopter peribadi.

Abdullah: Laa kita pergi dengan kapal terbang lah atau keretapi, macam selalu kita travel?

Aku: Aarr? Mana sempat nak balik semula pada hari yang sama?

Abdullah: Abdullah kata sempat, sempatlah! (beria).

Aku: Sayang, dengar sini. Mula-mula, naik bas ke stesen keretapi Valladolid. Lepas tu, naik keretapi ke Madrid. Lepas tu, keretapi bawah tanah ke airport. Lepas tu, naik kapal terbang ke Itali. Lepas tu, ambil teksi ke hotel. Lepas tu, masuk hotel. Lepas tu, terus check out. Lepas tu, ambil teksi  ke airport. Lepas tu, naik kapal terbang semula ke Madrid. Lepas tu, ambil keretapi bawah tanah. Lepas tu, naik keretapi ke Valladolid. Lepas tu, ambil bas ke rumah. Susah kan? Mana sempat dalam satu hari?

Abdullah: Sempat! (tak percaya)

Aku: Aarr? Abdullah ingat Itali tu dekat ke?

Abdullah: Jauh? (hairan)

Aku: Jauh!

Abdullah: Abdullah tengok dekat jerr.. (bersungguh).

Aku: Aarr? Abdullah tengok kat mana?

Abdullah: Kat peta!

Aku: Abdullah? (tutup mulut, nak gelak)

Abdullah: ????

 

Nota:-

Memang aku nak ke Itali pun, tapi…, nantilah. Bukan jauh sangat pun dari Spain. 2 jam flight, sampailah. Insyaallah kaki kembang (saiz 39) ku ini akan memijak jua bumi rom. Amin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 Comments

  1. aku? 50 tahun kot! 🙂

    • eeiyyy “aku” mudo jettik lagi weii, haha, tuo dalang IC kad pengenalang jerr, akang penampilang sentiaso mudo ..wakkaaakkaa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *